Ak vaše auto nespaľuje nadmerné množstvá oleja, ešte tomu môžete predísť.
Porucha začína koróziou v chladiči EGR.
Hliník, z ktorého je urobene rebrovanie chladiča, sa oxiduje a drobí, a úlomky – prostredníctvom systému recirkulácie spalín – vpadajú do valcov a tam začínajú siať spustošenie.
Tieto drobné častice hliníka pôsobia ako brúsny papier – poškodzujú hladké steny valcov, ako aj piesty a krúžky.
Následne, dostávajúc sa do oleja, sú s ním dopravované do všetkých mazaných častí motora, spôsobujúc ich postupné zadretie. Presne tak, ako by sme pridali piesok do motorového oleja.
Prvým príznakom poruchy je nadmerné spaľovanie oleja, ďalším bude strata tlaku oleja, následne zadretie turbodúchadiel a nakoniec úplné zadretie motora. Súčasne dochádza k upchatiu DPF a katalyzátora.
Podľa návodu Volkswagena, bez ohľadu na to, či motor má prvé príznaky alebo už je úplne zadretý, je potrebné ho vymeniť, a pritom, vymeniť DPF a katalyzátor, sondy, senzory a súbor turbodúchadiel.
Chybný chladič EGR bol namontovaný v 140 tisícoch automobiloch Vw T5 2,0 TDI s motorom CFC a CFCA vyrobených od roku 2008 do 2015 (údaje podľa nemeckého týždenníka Auto Bild)
Bohužiaľ, automobilov, v ktorých bol on továrensky namontovaný, je málo, pretože na jeseň 2015 prestali montovať motory CFC, nahradzujúc ich novými jednotkami CXE s úplne inou konštrukciou.
Ak váš motor už má príznaky poškodenia (spaľuje viac ako 0,3 litra oleja na tisíc km), vtedy už nestačí výmena EGR. Bude potrebné vykonať generálnu opravu motora alebo dokonca jeho výmenu.
Ak ste majiteľom Volkswagena T5 s motorom 2,0 BiTDI 180 KM s kódom CFCA vyrobeným pred marcom 2015, potom vo vašom aute určite (pokiaľ ho niekto predtým nevymenil) je namontovaný chladič EGR s vyššie opísanou chybou.
Ak si chcete byť istí, prečítajte si číslo dielu zo štítku na vrchu chladiča.
Ak váš chladič má niektoré z uvedených čísel, a ešte nemáte príznaky svedčiace o zadieraní sa motora, vymeňte ho čo najskôr. Ešte môžete zabrániť vzniku poškodenia motora.
Takáto súčiastka je dostupná v autorizovaných servisoch Volkswagena (na objednávku). Stojí 1233 €.
U nás sú tieto originálne opravené chladiče EGR vždy dostupné ihneď.
Výmenu tejto súčiastky vykonáme ihneď (trvá to okolo 4 hod.) v dohodnutom termíne.
Dávajte si pozor na falzifikáty. To nie sú EGR-y bez chýb.
Niektoré automobilové obchody ponúkajú oveľa lacnejšie náhrady tohto prvku. Bohužiaľ, ide o náhrady stiahnutého chybného EGR, nie toho opraveného. Majú rovnaké chyby.
Tieto chyby sa samozrejme, ako v každom starom chladiči, prejavia až po nejakom čase (pravdepodobne už po záruke), ale spôsobia rovnako veľké škody ako pôvodný chybný EGR.
Ak váš motor už má príznaky poškodenia (spaľuje viac ako 0,3 litra oleja na tisíc km), vtedy už nestačí výmena EGR. Bude potrebné vykonať generálnu opravu motora alebo dokonca jeho výmenu.
Máte otázky týkajúce sa motorov CFCA?
Pomôžeme vám pri rozhodovaní.
Hodiny 08:00-18:00
VAG-EXPERT
ul. Kolonia 19
43-430 Skoczów