Ak vaše vozidlo nespaluje nadmerné množstvo oleja, ešte stále je možné ho zachrániť.
Porucha začína koróziou v chladiči EGR.
Hliník, z ktorého sú vyrobené rebrá chladiča, oxiduje a drolí sa. Jeho úlomky prostredníctvom systému recirkulácie výfukových plynov padajú do valcov a spôsobujú vážne poškodenie.
Tieto drobné častice hliníka pôsobia ako brúsny papier, poškodzujú valce, piesty a krúžky.
Potom sa dostanú do oleja, kde pôsobia na všetky mazané súčasti motora, čím znižujú jeho kompresiu. Výsledok je rovnaký, ako keby sme do motorového oleja pridávali piesok.
Prvým príznakom poruchy je nadmerná spotreba oleja. Ďalším príznakom zadretia motora je pokles tlaku oleja, nasledovaný zadretím turbodúchadiel a nakoniec úplným zadretím motora. Súčasne dochádza k upchatiu filtra pevných častíc a katalyzátora.
Podľa pokynov koncernu Volkswagen je nutné motor vymeniť bez ohľadu na to, či sa prejavujú prvé príznaky alebo je už úplne zadretý. To zahŕňa výmenu DPF a katalyzátora, sond, snímačov a jednotky turbodúchadla.
Vadný chladič EGR je namontovaný v 140 000 vozidlách VW T5 2.0 TDI s motormi CFC a CFCA vyrobených v rokoch 2008 až 2015 (podľa údajov z nemeckého Auto Bildu).
Bohužiaľ vozidiel, do ktorých bol z výroby namontovaný, je málo, pretože na jeseň 2015 bola výroba motorov CFC ukončená a boli nahradené novými jednotkami CXE s úplne odlišnou konštrukciou.
Ak váš motor vykazuje známky poškodenia (spáli viac než 0,3 litra oleja na tisíc kilometrov), potom samotná výmena EGR nestačí. Bude nutná kompletná oprava motora alebo dokonca jeho výmena.
Ak ste majiteľom vozidla Volkswagen T5 s motorom 2.0 BiTDI 180 kW s kódom CFCA, vyrobeného pred marcom 2015, potom má vaše vozidlo určite (ak už nebol vymenený) chladič EGR s vyššie popísanou závadou. Ak chcete mať istotu, prečítajte si číslo dielu zo samolepky na hornej strane chladiča.
Ak má váš chladič niektoré z vyššie uvedených čísel a ešte nemáte príznaky svedčiace o zadretí motora, vymeňte ho čo najskôr. Stále tak môžete zabrániť poškodeniu motora.
Taký diel je k dispozícii na vyžiadanie v autorizovaných servisoch Volkswagen. Jeho cena je 1233 €.
V našom servise sú tieto nové originálne chladiče EGR vždy na sklade.
Výmenu tejto súčasti vykonáme na počkanie (cca 4 hodiny) po predchádzajúcej dohode.
Pozor na falzifikáty! Často sa jedná o vadné chladiče EGR.
Niektoré obchody ponúkajú oveľa lacnejšie náhrady tohto dielu. Bohužiaľ sa jedná o vadný EGR, ktorý bol stiahnutý z predaja, a nie o opravený diel. A závady tak zostávajú rovnaké.
Samozrejme, rovnako ako u každého starého chladiča, sa tieto vady prejavia až po nejakej dobe (pravdepodobne po uplynutí záruky), ale napáchajú rovnaké škody ako pôvodný vadný EGR.
Ak váš motor už vykazuje známky poškodenia (spáli viac než 0,3 litra oleja na tisíc km), samotná výmena chladiča EGR nebude stačiť. Bude nutná kompletná oprava alebo dokonca výmena motora.
Máte otázky týkajúce sa motorov CFCA?
Pomôžeme vám pri rozhodovaní.
Hodiny 08:00-18:00
VAG-EXPERT
ul. Kolonia 19
43-430 Skoczów, Poľsko